31 Mart 2024 Pazar

on beşinci bölük deyince ... *


 Gönüllerde iz bırakan rahmetli komutanımızın arkasından, duygularını paylaşan ddeğerli arkadaşlarım, kıymetli kardeşlerimin paylaşımlarını okurken; Hüseyin Ünsal komutanımız da rahmetle anıyoruz...

*Selahattin Ercan: Sevgili Kemal Kalender' in Harbiye' de en çok sevilen efsane Bölük Komutanı Hüseyin Ünsal için yazdığı şiir... Ruhu şad olsun... Demek ki devremiz sevmeyi biliyormuş, yeter ki karşımızdaki sevilecek olsun. Yalakalık yapmadan herkese ettiği değeri verdik. Vermediğimize de açıktan belli ettik. Orası subayların yükselme fırsatı ile öğrenciyi koruma kollama adına verdiği bir terazi bir sınav yeriydi. Netice de herkes hak ettiği yeri bulmuştur diye düşünüyorum, yıllar sonra bu şiir ortaya çıktığına göre... Şiir' in hikayesini Kemal kardeşten duymak isterim. Selamlar sevgiler.

*Sanırım 1990 dı. Topçu Okuluna Topçu Subay Tekamül Kursuna gelmişti... Artık o öğrenci biz öğretmendik... Bize sevgi dolu gözleriyle bakıyordu...

*Haluk Korkmazyürek : "Bir büyük adım ileri marş" komutu unutulur mu?

*Kudret Ünal : Eğitim alanında ağaç gölgesinde uzanmışken, yanımızdan geçerken  Adana şivesiyle "Gölük gibi yatıyorsunuz " diye takılmıştı.

*Selahattin Ercan : Ruhu şad olsun. Uzun bir süre oldu kaybedeli...
*Biraz da kalbi kırık gitti komutanımızın... O bizim elimizden bu kadar tutmuşken, onun oğluna Harbiye yi dar etmişler... Zaten öyle subayları çok tutmazlardı

Harbiye' de, kendisi erken gitti. Oğlu da ihraç olmuş... ...

*15.Bl berberi rahmetli Metin ustanın dediği gibi "o iş tamam"

*Muharrem Balatekin : Hüseyin ÜNSAL muhteşem bir insan,muhteşem bir komutandı.Yıllar sonra görüşmemizde bana soyadımla hitabetmişti.
     Çok üzüntülüydü Niğde Demirkazık dağlarında ODTÜ öğrencisi oğlunu kaybetmişti.
    Ben bölüğün şarkıcısı,türkücüsüydüm.Megafonla yürüyüş esnasında karara uygun şarkı söylerdim.
    Rüya gibi her hatıra,her yaşantı bana
     Ne bulduysa kaybetti,gönül aşktan yana
     Ömür çiçek gibi 
narin,bir gün kadar kısa
     AĞLAMA DEĞMEZ HAYAT BU GÖZYAŞLARINA..
    Mekânı Cenettir inşaallah

*Savaş Başçeri : 3 Tb.un en müstesna bl.k. idi onun yazıcısı olarak çalışmak hayat boyu kıymetli anımdır.


*Kemal Kalender : Komutanımız vefat ettiğinde, oğlu şiiri eşyalarının arasında bulmuş. Ben önce hatırlayamadım. Çünkü şairlik yeteneğim yok. Onun tayini çıktığında etkilenip hayatımda tek şiirim olan bu şiiri yazmıştım. Komutanımız diğer Bölük Komutanlarına benzemeyen bir kişilikti. Hepimiz onu kendimize yakın bulurduk.

*Yeni evlenen Serdar teğmene bir kaç gün "Sen gelme Serdar, izinlisin" dedi. Hem onun eşiyle ilgilenmesini, hem de bize eziyete varan davranıslarından korunmamızı sağladığını hatırlıyorum.

*Fesuphanallah şarkısını Bölük marşı gibi söylettiğini hatırlıyorum. "Bir büyük adım ileri" komutunu hatırlıyorum. Nur içinde yatsın.

*Selahattin Ercan : Bir gün eğitim alanlarından dönüyoruz. İzmir sıcağı... Bölük yürüyüş kolunda zorlanıyor ancak Tabur' a dinç girmemiz gerekiyor... Yüzbaşı Ünsal da bizi çok zorlamak istemiyor anlaşılan, bizi canlandırmak için, " Yahu şu inşallah, maşallah diye bi' yürüyüş kararınız vardı, onu sayın " dedi... Biz bi an şaşırdık, gülümsememizi gizledik, o da sağ eliyle gülümsemesini göstermemek için şapkasının siperini yüzüne eğdi... Bölük bir anda canlandı. Yeniden enerji ve sevinç doldu... " Arkası gelmez dertlerimin, bıktım illallah, bize de bir gün kader güler, güler inşallah " diye tutturduk yürüyüş kararını... Lakin kader bize hiç gülmemişti.


*SEVGİĹİ KOMUTANIMLA TEFTİŞ DAİRE BAŞKANLİĞINDA BERABER ÇALISMA FIRSATINDA BULUNDUM..SAĞOLSUN HERZAMAN OLDUĞU GİBİ ÇOK YARDIMLARI OLDU BANA..AYRILMAMAM İÇİN ÇOK UĞRAŞTI..DÜNYA TATLISI BİR İNSANDI VESSELAM..NUR İÇİNDE YATSIN

*Yusuf Kaderoğlu : KHO'nun zorlu şartlarında bizleri teselli eden, katlanılması zor koşulları katlanılır kılan insanlardan biri idi. 1nci sınıfta 15 Bl. de benim de bir yıl Bl. K.lığımı yaptı. Yıllar sonra O'nunla Topçu ve Füze Okulu Öğrenci Alay Komutanı olduğunda bir süre aynı kışlada bulunduk. Her zaman mütevazi, her zaman insancıldı. Önce insan sonra asker idi.
Allah rahmet eylesin, ışıklar içinde uyusun...

*Hasan Mutlu : Rahmetli usta bir briç oyuncusu idi. Halen her yıl adına briç turnuvası düzenlenmektedir. Pandemi öncesi Ankara da düzenlenen turnuvada ödülleri eşi ve oğlu vermişti.

*Hüseyin Özcan : Hüseyin Ünsal, benim yakın köylümdu, Adana'dan değil.
*Bilmeyenlere için  Hüseyin Ünsal Sivas Şarkışla'li idi.

*Nizamettin Sevim : Arkadaşlarım KHO da Bl.K.mız Hüseyin Ünsal ile ilgili gurur verici paylaşımları okumak beni çok mutlu etti. Bu paylaşımları, ailesine iletme imkanı var mı? Tanıyan, görüşen, tlf.numarasını bilen bir arkadaşım yardımcı olabilir mi? Yanlız pişti olmasın. Burada duyuru yapılırsa iyi olur. Teşekkür ederim.

*Mehmet Çelik.: Pilot olduktan sonra Ardahana ilişik kesmeye gittim tabur komutanı rahmetli Hüseyin Ünsal da niye geldin diye sordu ben de ilişik kescem pilot oldum artık dedim 15 dakika içersinde dişim kesti ancak evrakı bana vermedi iki gün daha burada bekleyeceksin beraber yemek yiyeceğiz eski anılarımızı yâd edeceğiz ondan sonra seni bırakırım dedi Ben de uydum bir gün sonra beni törenle gönderdi  emekli olduktan sonra TESUD yıldız şubesinde karşılaştık ellerinden öptüm çok iyi biriç oynardı. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun.

*Ahmet Şahin : Değerli arkadaşlarım,
Rahmetli Komutanımız, değerli insan Hüseyin ÜNSAL  Albayken Topçu ve Füze Okuluna Öğrenci ve Kurslar Alay Komutanı olarak geldi.Bende Yedek Subay Taburunda Hrk.ve Eğt.Subayı olarak görev yapıyordum.Beni Taburdan aldı Alay Personel Subayı olarak görevlendirdi.Tb.K. biraz bozuldu.Tb.K.na odasında ismi ile hitap ederek Ali “ Ahmet benim HO.dan öğrencim, Esat Bn.da (Alay S2/S3 Esat SARIGEDİK 1974’lü) HO’dan öğrencim.Bunlar benim kahrımı çekmesini bilirler.Bunlar olmaz ise ben her gün gelir sizi meşul ederim.Onun için Ahmet’i yarın Alayda göreve gönderebilirsin” diyerek Tb.K.nın da gönlünü aldı.  O böylesine gönül almasını bilen eli öpülecek bir insandı.Benden sorduğu ilk kişi de Niyazi EMLİ olmuştu.Komutanım Niyazi burada AVUKAT deyince gözlerinin dolduğunu hiç unutmam.Mekanı cennet olsun.

İki oğlu vardı.Büyük oğlu Ankara Ünv. Siyasal Bilgileri bitirdi,şu anda Dışişleri Bakanlığında olduğunu biliyorum.Küçük oğlu ODTÜ de mühendislik okuyordu.ODTÜ dağcılık kulübünde sporcuydu.Bir dağ tırmanışında uçurumdan düştü ve rahmetli oldu.Harp Okulunda okuyan çocuğu yoktu.
Ben bize o Mümtaz insanı hatırlatan,hatırlamamıza vesile olan arkadaşlara teşekkür ediyor,kendisine ve oğluna Allahtan rahmet diliyorum. Mekanları Cennet olsun.

*Ahmet Kemal Gönül : Değerli arkadaşlarım,
Rahmetli Komutanımız, değerli insan Hüseyin ÜNSAL  Albayken Topçu ve Füze Okuluna Öğrenci ve Kurslar Alay Komutanı olarak geldi.Bende Yedek Subay Taburunda Hrk.ve Eğt.Subayı olarak görev yapıyordum.Beni Taburdan aldı Alay Personel Subayı olarak görevlendirdi.Tb.K. biraz bozuldu.Tb.K.na odasında ismi ile hitap ederek Ali “ Ahmet benim HO.dan öğrencim, Esat Bn.da (Alay S2/S3 Esat SARIGEDİK 1974’lü) HO’dan öğrencim.Bunlar benim kahrımı çekmesini bilirler.Bunlar olmaz ise ben her gün gelir sizi meşul ederim.Onun için Ahmet’i yarın Alayda göreve gönderebilirsin” diyerek Tb.K.nın da gönlünü aldı.  O böylesine gönül almasını bilen eli öpülecek bir insandı.Benden sorduğu ilk kişi de Niyazi EMLİ olmuştu.Komutanım Niyazi burada AVUKAT deyince gözlerinin dolduğunu hiç unutmam.Mekanı cennet olsun.

İki oğlu vardı.Büyük oğlu Ankara Ünv. Siyasal Bilgileri bitirdi,şu anda Dışişleri Bakanlığında olduğunu biliyorum.Küçük oğlu ODTÜ de mühendislik okuyordu.ODTÜ dağcılık kulübünde sporcuydu.Bir dağ tırmanışında uçurumdan düştü ve rahmetli oldu.Harp Okulunda okuyan çocuğu yoktu.
Ben bize o Mümtaz insanı hatırlatan,hatırlamamıza vesile olan arkadaşlara teşekkür ediyor,kendisine ve oğluna Allahtan rahmet diliyorum. Mekanları Cennet olsun.

*Niyazi Emli : Hemen hemen hepizin sevdiği, benim de her zaman saygı ve sevgi ile andığım ve anacağım bir komutan ve subaydı… 
Bölük kıdemlisi yaptığı yetmiyormuş gibi Sancaktarlığı da o sarmıştı başıma …

*Ahmet’ten yerimi öğrendikten sonra ziyaretime de gelmişti… Bu ziyaretlerin devamı da geldi, çok dertleşmiştik…
Allah rahmet eylesin, ruhu şad mekanı cennet olsun.

*Hüseyin İçağası : Menteş'teydik o sahild subay gazinosunda annesiyle konuşuyor du
"Ana gı ben Yüzbaşı oldum biliyon mu "diye

*Faik Büyükteoman : Hüseyin ÜNSAL'ın kardeşi de 68 li idi.Gazi ÜNSAL.Kendisi ile Piyade Okulunda öğretmenlik yaptığı dönemde tanıştım.O da çok olgun ve nitelikli bir subaydı.Daha sonra istifa ederek ayrıldı ve güzel ingilizcesi ile rehberlik yaptı.Çok kaliteli bir eğitim kurumu oluşturdu.Ne yazıkki birkaç yıl önce yaşamını yitirdi.Bizim devreden onunla tanışanlar bilirler.

*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder